Una bona representació de l’Agrupació de Pessebristes de St. Pere de Torelló van assistir a la Primera Trobada Internacional de Pessebristes que es va celebrar al recent inaugurat Museo de Belenes, de la localitat de Mollina, comarca d’Antequera, Màlaga.
Aquest acte, amb més de 250 assistents, va servir també per fer el reconeixement a les entitats i particulars que donen les seves obres per formar part del fons del museu. Els pessebristes de Sant Pere de Torelló són també presents al museu gràcies a les donacions voluntàries dels pessebres de l'Emili Rossell, Anna Camprodon, Olga Rustarazo, Manel Font, Josep Font, Tin Illamola, Josep Pagespetit, Francesc Camprodon, Lluís Rius i Blanca Riera. Properament des del museu vindran a recollir també el de Jaume Serra i Jordi Cabré i el Josep Lupión. El mateix museu els recull i un cop a Màlaga passen pel taller del museu on es retoquen i s'adapten per poder-se col·locar correctament.
L’acte va ser presidit per l’alcalde de Mollina, la Delegada de la Junta d’Andalusia i el conseller de cultura de la Junta de Andalusia, així com de la Fundación Diaz-Caballero, i diversos presidents de Federacions pessebristes. Tots ells varen coincidir en destacar per la seva rellevància incloure el museu en les visites culturals del patrimoni de Màlaga i comarca.
Aquest museu és el somni dels seus fundadors, el matrimoni Antonio Díez i Ana Caballero, que junt amb el seu amic, pessebrista i alhora director artístic del museu, Antonio Bernal, han dut a terme aquest gran repte amb la idea de preservar les obres que cada any es realitzen arreu i que per manca d’espai de les entitats no es poden conservar per poder construir-ne de nous.
El museu és una obra única en el món, amb una planta de cinc-mil metres quadrats destinats a sala d’exposicions, sala d’actes, serveis i cafeteria-restaurant, així com dependències per albergar aquells pessebristes que per la seva complexitat hagin d’intervenir en la preparació dels seus pessebres per l’exposició; i un soterrani de tres-mil metres destinats a magatzems i tallers per la conservació i preparació de les obres que van sent cedides per les diferents associacions de pessebristes d’arreu del món, de les quals la nostra associació durant aquests darrers anys n’hi ha cedit ja una vintena de diorames.
Degut a la seva ubicació estratègica de comunicacions, durant aquests quatre mesos obert ja hi ha passat més de quaranta-mil visitants.
En aquesta primera edició han estat exposats una seixantena de pessebres representatius de diversos països, com també figures dels escultors Angela Trippi i Orticeli d’itàlia, Jesús Mayo de Madrid, i els catalans Josep Traité, Montserrat Ribas i Germans Castells, per citar-ne alguns.
El museu està obert permanentment i durant l’any anirà variant els seus continguts.
Aquesta iniciativa permet poder conèixer-nos amb molts altres pessebristes d’arreu del món i compartir experiències, mètodes, tècniques i enfocs, per a poder créixer cadascú en aquest art.
MUSEO DE BELENES